عبارت مدیریت بر خود 1

مدیریت بر خود می تواند بخش عمده ای از مسائل جسمی، روحی و ذهنی ما را مرتفع سازد و عملکرد ما را در این حوزه ها تا حدود زیادی بهبود بخشد و بر کیفیت زندگی و ایجاد رضایت و جذابیت ما به میزان فوق العاده ای تأثیر بگذارد. تعدادی از مسائل رایج زندگی از حیث جسمی به ویژه بسیاری از بیماری های جسمی که با خوراک ما مرتبط هستند مانند چاقی، دیابت، چربی و فشار خون بالا، و حتی تنبلی و رخوت، از این دسته مسائل و مشکلات ما در زندگی هستند. از مشکلات روحی می توان مواردی مانند عدم اعتماد به نفس، ترس
mine، عصبانیت، اضطراب، خشم، حسادت، عجله، نگرانی و بخل را نام برد که در بسیاری از زندگی ها دیده می شود و معمولاً منشأ حوادث ناگوار و نامطلوب می گردند. نوع دیگر مسائل و مشکلات به مشکلات ذهنی باز می گردد که از جمله می توان به احساس ناتوانی و ضعف، احساس فقر، احساس کمبود، احساس محدودیت، برداشت های منفی و سوء ظن، سوء تدبیر، بدبینی، وسواس، پیش فرض های ذهنی، پیش قضاوت، قضاوت عجولانه، برداشت های منفی، گوش نکردن، ندیدن، عدم درک درست شرایط و زمانه و …. اشاره کرد.

مدیریت بر خود با شکوفایی قابلیت های نهفته انسان و تقویت آن ها، به انسان قابلیتی را ارزانی می دهد که بتواند مسیر غلبه بر مشکلات و مسائل فوق را هموار سازد و در صورت تداوم آن بر تمامی آن ها فائق آید و همچنان روحیه غلبه بر این مشکلات را در خود حفظ نماید و از برکات آن، زندگی سراسر سالم، شاد و سودمند همراه با رضایت مادی و معنوی در خود و اطرافیان را تجربه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *