اين کار را بکنيد تا همه جا مقدمتان را گرامي بدارند

براي آن¬که ديگران به شما علاقه مند شوند بايد چه کار کرد؟ معمولا انسان ها سعي مي کنند کاري کنند که ديگران به زور به آن ها علاقه مند شوند. البته اين روش اثر ندارد. بايد توجه داشت انسان ها به ما علاقه ندارند. آن ها فقط به خود علاقه دارند؛ روز، ظهر و شب.
کسي که به اطرافيان و هموطنانش و درکل به کساني که با آن¬ها سر وکار دارد علاقه نداشته باشد هيچ وقت دوست¬داشتني به نظر نخواهد رسيد.
يکي از بزرگترين شعبده بازان دنيا به نام هوارد سورستون راز موفقيت خود را اين¬گونه بازگو مي کند:
هر بارکه مي خواستم روي صحنه بروم به خود مي گفتم: ممنونم که اين آدم ها آمده اند مرا ببينند. آن ها اين فرصت را به من داده اند که زندگيم را به مطلوب ترين شکلش ادامه دهم. پس من هم بهترين بخش وجودم را به آن¬ها هديه مي کنم.
او مي گويد هميشه قبل از رفتن به صحنه بارها به خود مي گفتم: من تماشاچي هايم را دوست مي¬دارم. من تماشاگرانم را دوست مي¬دارم. او هرگز با خود نمي گفت اينها يک مشت گاو و گوساله اند و من مي توانم سر همه¬شان کلاه بگذارم.
هميشه موفق ترين انسان ها کساني هستند که صميميت صادقانه نسبت به مردم دارند. چه فقير باشند چه ثروتمند فرقي ندارد. مثلا روزوِلت (يکي از مشهورترين رييس جمهوري¬هاي ايالات متحده) هميشه خدمت¬کارانش را با نام کوچک صدا مي زد و به آن¬ها صادقانه علاقه نشان مي داد و به هر شکلي که مي¬توانست به آن¬ها مي فهمانيد که براي او مهم هستند. و هميشه به آن¬ها توجه داشت. براي همين همه او را از صميم قلب دوست مي¬داشتند.
همه ي ما انسان ها چه کارگري ساده باشيم چه پادشاهي تاج دار، دوست مي¬داريم ديگران تحسينمان کنند.
اگر دلمان مي خواهد دوست پيدا کنيم بايد با شور و اشتياق به مردم خوشامد بگوييم و طوري با آن¬ها صحبت کنيم که انگار از ديدار آن¬ها بسيار مشعوف شده ايم؛ و و واقعا هم مي¬شويم. اين حالت خنده يک محرک قوي است. با خوشحالي لبخند بزنيم و از صميم دل به او عشق بورزيم. اين کار به خصوص در پشت تلفن تاثير عجيبي دارد. دفعه ي بعد که خواستيد با تلفن حرف بزنيد لحن خود را خوشحال قرار دهيد. کاري کنيد که طرف مقابل متوجه شود شما از صحبت با او و با شنيدن صدايش خوشحال مي شويد. اين کار معجزه مي کند.
يکي از اشتباهات ما اين است که سعي مي کنيم ديگران را به خودمان و علايقمان تشويق کنيم در حالي که اگر سعي کنيم به آن¬ها و مسائلشان توجه کنيم نه تنها مشکل خود را مي توانيم حل کنيم بلکه دوستان زيادي نيز پيدا خواهيم کرد.
نکته اي کليدي:
ما موقعي به ديگران علاقه مند مي شويم که آن ها به ما علاقه پيدا کنند. پس اگر دلتان مي خواهد ديگران دوستتان داشته باشند و اگر واقعا مي خواهيد با شما دوست باشند؛ سعي کنيد دوستشان داشته باشيد و اين موضوع را به آن¬ها ابراز کنيد.
اگر مي خواهيد همين طور که به خودتان کمک مي کنيد به ديگران نيز ياري دهيد:
اصل چهارم:
به ديگران صميمانه علاقه نشان دهيد.

یک پاسخ

  1. با سلام و احترام.بسیار از این مطلب استفاده بردم.چه می شود اگر مردم حتی اندکی از اونها عامل به این توصیه ها باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *